وردپرس افزونه

چگونگی بکاپ گیری و بازیابی سایت وردپرس با استفاده از UpdraftPlus (بخش اول)

چگونگی بکاپ گیری و بازیابی سایت وردپرس با استفاده از UpdraftPlus

بکاپ اولین لایه از امنیت در هر سایت وردپرس است. شما علاوه بر بکاپ­گیری خودکار به یک راه ساده برای بازگرداندن بکاپ خود نیاز دارید. در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می­توانید از سایت خود بوسیله UpdraftPlus بکاپ بگیرید و آن را بازیابی کنید.

چرا شما نیاز به یک راه حل برای پشتیبان گیری و بازیابی برای وردپرس دارید؟

همه وب سایت ها در اینترنت نسبت به از دست دادن داده­ ها و تهدیدهای امنیتی آسیب پذیر هستند. به عنوان صاحب یک وب سایت، سناریوهای بسیاری وجود دارد که در نهایت منجر به از دست دادن وب سایت و تمامی اطلاعات باارزشی می شود که شما در طول سال ها آنها را ایجاد کرده اید. بهترین راه برای مقابله با این تهدیدها، تهیه منظم نسخه بکاپ برای سایت وردپرستان است. هرچند که راهکار بکاپ گیری در ساختار اولیه وردپرس وجود ندارد اما چندین افزونه بکاپ گیری مهم در وردپرس وجود دارد که به شما اجازه بکاپ گیری و بازیابی سایت وردپرس را می دهد.

UpdraftPlus  یکی از بهترین افزونه های بکاپ گیری در وردپرس است. این افزونه به شما اجازه راه اندازی برنامه های زمانی اتوماتیک را برای بکاپ گیری می دهد. این افزونه همچنین به شما کمک می کند که سایت وردپرستان را  در صورت وقوع اتفاق های بد بازیابی کنید.

بکاپ گیری از وردپرس بوسیله UpdraftPlus

اولین قدم، نصب و فعال کردن افزونه UpdraftPlus است. (در صورت نیاز ، راهنمای گام به گام چگونگی نصب یک افزونه در وردپرس را در آدرس زیر مشاهده کنید:

http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/step-by-step-guide-to-install-a-wordpress-plugin-for-beginners/

پس از فعال کردن افزونه باید مطابق شکل از زبانه Setting گزینه UpdraftPlus Backups را بمنظور پیکربندی تنظیمات افزونه انتخاب کنید.

2

حال، باید بر روی زبانه Setting کلیک کنید. در این مرحله، یک برنامه زمانی بکاپ گیری خودکار و یک مکان (مکانی دیگر) را برای ذخیره بکاپ­هایتان راه اندازی می کنید.

3

در ابتدا باید یک برنامه زمانی بکاپ گیری برای فایل هایتان انتخاب کنید. فایل ها شامل تم­های وردپرس، افزونه ها، عکس ها و سایر اطلاعات بارگذاری شده در سایت هستند. سپس باید یک برنامه زمانی بکاپ گیری برای پایگاه داده وردپرس خود انتخاب کنید زیرا همه پست ها و صفحات، نظرات، تنظیمات وب سایت همگی در بانک اطلاعاتی ذخیره می شوند. برنامه زمانی بکاپ گیری باید با توجه به اینکه هر چند وقت یکبار شما اقدام به افزودن محتوای جدید در وب سایت خود می کنید تنظیم شود. برای مثال، اگر شما هر هفته دو پست به وب سایت خود اضافه می کنید برنامه زمانی شما باید شامل بکاپ گیری هفتگی از پایگاه داده باشد.

در گام بعد شما به انتخاب یک مکان برای ذخیره سازی فایل های پشتیبان خود نیاز دارید. ذخیره  فایل های پشتیبان در همان مکان وب سایت، ایده بسیار بدی است چون از دست دادن وب سایت به معنای از دست دادن فایل های پشتیبان است. به همین دلیل است که شما نیاز به انتخاب یک سرویس ذخیره سازی کلود (ابری) از راه دور برای ذخیره بکاپ های خود دارید.

UpdraftPlus به شما اجازه می دهد که بکاپ های خود را در چندین سرویس ذخیره سازی کلود از جمله Dropbox، Google Drive، Microsoft OneDrive و بسیاری سرویس های دیگر ذخیره کنید. شما همچنین می توانید بکاپ های خود را به یک آدرس ایمیل نیز ارسال نمایید.

به سادگی با کلیک کردن بر روی یک سرویس از راه دور می توانید آن را انتخاب کنید. دستورالعمل نصب را می توانید در شکل زیر ببینید. در این آموزش، چگونگی استفاده از Dropbox به عنوان سرویس ذخیره سازی پشتیبان از راه دور با UpdraftPlus  نشان داده می شود.

برای انتخاب Dropbox بر روی آن کلیک و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. سپس، بر روی دکمه save change کلیک نمایید. UpdraftPlus تنظیمات شما را ذخیره می کند. با این حال، شما هنوز باید دسترسی UpdraftPlus را به حساب Dropbox خود ارائه کنید.

به منظور آموزش نصب ذخیره سازی از راه دور به پایین صفحه اسکرول کنید و بر روی لینک مجاور گزینه ‘Authenticate with Dropbox’ کلیک نمایید.

4

این لینک، شما را به وب سایت Dropbox منتقل می کند در آنجا از شما خواسته می شود که با استفاده از ایمیل و پسورد Dropbox تان  ثبت نام کنید.

پس از ورود به سیستم از شما سوال می شود که آیا می خواهید به UpdraftPlus اجازه دهید که به حساب Dropbox شما دسترسی داشته باشد؟ UpdraftPlus تنها اجازه دسترسی به پوشه خودش را در پوشه ‘Apps»UpdraftPlus’ خواهد داد. برای ادامه، بر روی دکمه ‘Allow’ کلیک کنید.

5

سپس به وب سایت UpdraftPlus هدایت می شوید. برای اتمام مراحل نصب بر روی دکمه ‘Complete Setup’ کلیک کنید.

6

در حال حاضر باید به وب سایت وردپرس خود باز گردید. مجدداً در صفحه تنظیمات UpdraftPlus به پایین صفحه بروید و بر روی دکمه ‘Save Changes’ کلیک کنید. هم اکنون شما برنامه زمانی بکاپ گیری را نصب و مکان نصب بکاپ هایتان را ایجاد کرده اید.

ایجاد بکاپ گیری  بصورت دستی در وردپرس با استفاده از UpdraftPlus

بوسیله UpdraftPlus  علاوه بر تنظیم خودکار برنامه زمانی برای بکاپ گیری، شما در هر زمانی که بخواهید امکان تولید دستی بکاپ را دارید. برای ایجاد بکاپ بصورت دستی باید مراحل زیر را طی کنید: ابتدا  ‘Setting»UpdraftPlus Backup’ و سپس بر روی دکمه ‘Backup Now’  کلیک کنید.

7

هم اکنون یک پاپ­آپ در صفحه مشاهده می کنید که شامل گزینه های بکاپ گیری از فایل ها/ بانک اطلاعاتی و ارسال بکاپ به حافظه ای در مکان دیگر است.

8

برای ادامه بر روی دکمه ‘Backup Now’ کلیک کنید. اکنون UpdraftPLus، بکاپ گیری از فایل ها و بانک اطلاعاتی شما را آغاز می کند. شما می توانید روال پیشرفت بکاپ گیری را در صفحه تنظیمات ببینید.

9

این فرآیند ممکن است با توجه به اندازه وب سایتتان مدتی طول بکشد. همچنین، UpdraftPlus آپلود فایل های پشتیبان شما را در مکانی که مشخص کرده اید آغاز می کند.

این مقاله برگرفته از آدرس زیر می باشد:

/http://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-backup-restore-your-wordpress-site-with-updraftplus

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید