گرافیک وب

آشنایی با Flat Design و انتخاب رنگ های مناسب

در این بخش قصد داریم شما را با طراحی Flat Design و وب سایت هایی که می توانند برای شما در انتخاب رنگ های مناسب سایت تان بسیار مفید واقع شوند بپردازیم.

عنوان Flat Design یا به اصلاح طراحی مسطح به طراحی رابط کاربری (User Interface) اشاره دارد که در آن سعی می شود از کمترین منابع ممکن استفاده کرد تا بهترین نتیجه را به کاربر منتقل ساخت. Flat Design نوعی طرح محسوب می شود که به وسیله آن می توان هر سه بعد را در ذهن کابر تداعی کرد. این نوع طراحی بیشتر بر سادگی، تایپوگرافی و رنگ های مسطح (Flat Colors) تاکید می ورزد. ما از این روش استفاده می کنیم تا در دنیای وب مدرن امروز با ایجاد کمترین خستگی در چشمان کاربر بهترین رابط کاربری را به او تقدیم کنیم.

Flat Color

 

جالب است بدانید شرکت اپل در سال 2013 با معرفی ios7، مایکروسافت با معرفی طراحی Metro برای ویندوز 8 و گوگل با معرفی طرح Material برای اندروید بود که به دنیای Flat Design پا گذاشتند.

 

امروزه طراحان وب این روش را به دلیل استفاده کمتر از منابع سخت افزاری، بارگذاری سریع تر صفحات وب و ایجاد نوعی موج روان و ساده در صفحه وب، بیشتر مورد استفاده قرار می دهند. ضمن آنکه استفاده از این رنگ ها در ایجاد طراحی وب واکنش گرا و مباحث Responsive بودن سایت می تواند بسیار کاربردی باشد.

در ادامه به معرفی چند وب سایت مفید می پردازیم که می توانید با مراجعه به آنها به دنیایی بی نهایت از رنگ های Flat دسترسی داشته باشید. بازهم تاکیید می کنیم که استفاده از این رنگ ها باعث ایجاد خستگی کمتر در چشم کاربران خواهند شد.

  1. http://flatcolors.net
  2. http://www.flatuicolorpicker.com
  3. https://www.materialui.co
  4. http://www.flatcolorsui.com
  5. http://bootflat.github.io/color-picker.html

با مراجعه به این وب سایت ها و انتخاب هر کدام از رنگ های دلخواهتان کد رنگ مورد نظر برای شما نمایش داده می شود که می توانید آن را در هر کجا مورد استفاده قرار دهید.

 

همواره توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ های وب سایت باید هماهنگی و هارمونی لازم وجود داشته باشد. در این زمینه می توانید به سراغ مقالات تئوری رنگ ها بروید. اما بد نیست بصورت خیلی مختصر گریزی به این بخش داشته باشیم.

بعنوان مثال:

به وب سایت اول مراجعه کرده و قسمت Palettes را انتخاب کنید. این بخش به شما گوش زد می کند که طیف رنگ های انتخابی شما باید در کدام محدوده قرار بگیرد.

 

شما دوستان نیز اگر تجربه، پیشنهاد و یا نظری در مورد این نوع طراحی و انتخاب رنگ های Flat داشتید آن را با ما در یک وب به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست