وردپرس افزونه

چگونگی بکاپ گیری و بازیابی سایت وردپرس با استفاده از UpdraftPlus (بخش دوم)

بازیابی نسخه بکاپ با استفاده از UpdraftPlus

ایجاد نسخه بکاپ کار ساده ایست اما بخش مهم در مورد بکاپ گیری، توانایی بازگرداندن این نسخه ها با همان سهولت ایجاد آنهاست. با استفاده از UpdraftPlus به سادگی می توانید سایت وردپرس خود را از یک نسخه بکاپ بازگردانید.

اگر سایت وردپرس شما هک شده است و یا می خواهید یک شروع تازه داشته باشید ابتدا باید همه چیز را حذف کنید و مجدداً وردپرس را نصب نمایید. سپس، باید افزونه UpdraftPlus را در سایت وردپرس جدید خود دوباره نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی  و طی کردن مراحل مقابل: ‘Settings»UpdraftPlus Backup’ در صفحه کنونی بر روی دکمه Restore کلیک کنید.

این عملیات شما را به صفحه بکاپ گیری می رساند. updraftPlus سرور شما را اسکن می کند تا ببیند که آیا می تواند یک بکاپ موجود در پوشه ‘/wp-content/updraft/’  را بر روی وب سایتتان پیدا کند یا نه؟

در نهایت، به این دلیل که شما همه چیز را از وب سایتتان حذف کرده اید او قادر به یافتن فایل های بکاپ نیست. در صورتیکه شما فایل های بکاپ خود را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کرده باشید می توانید با کلیک بر روی لینک ‘UpdarftPlus backup files’ این فایل ها را به صورت دستی آپلود کنید و بازگردانید.

10

همچنین می توانید UpdraftPlus  را به مکانی دیگر مانند: Dropbox, Google Drive و غیره متصل کنید. به این ترتیب، UpdraftPlus می تواند مکان مورد نظر را اسکن کند و از بکاپ هایی که قبلاً ذخیره شده­اند استفاده نماید. بر روی زبانه تنظیمات (Setting) کلیک کنید و سپس، مکانی که قبلاً برای ذخیره بکاپ هایتان استفاده کرده اید را انتخاب نمایید.

11

برای تصدیق (تأیید هویت) وب سایتتان با سرویس ذخیره سازی از راه دور، دستورالعمل ها را دنبال کنید. فراموش نکنید که برای بازگرداندن تنظیمات خود باید بر روی دکمه ‘Save Changes’ در پایین صفحه کیلک کنید. در حال حاضر، شما می توانید به زبانه ‘Existing Backups’  بازگردید و بر روی لینک ‘Rescan remote location’ کلیک کنید.

12

اکنون UpdraftPlus برای یافتن بکاپ ها، مکان ذخیره سازی مورد نظر را بررسی می کند و آنها را نمایش می دهد (شکل زیر). شما هم اکنون می توانید بر روی دکمه بازیابی کیلک کنید.

UpdraftPlus اکنون از شما در مورد اینکه چه چیز را می خواهید بازیابی کنید سوال می کند. شما باید همه گزینه ها را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه ‘Restore’ کلیک نمایید.

13

UpdraftPlus فایل های بکاپ شما را از مکان ذخیره سازی واکشی می کند و بازگرداندن سایت شما از فایل بکاپ را آغاز می نماید.  

بررسی UpdraftPlus

UpdraftPlus  یک افزونه قدرتمند در وردپرس و گزینه ای عالی برای کاربران DIY ای است که خواهان انعطاف پذیری در انتخاب برنامه زمانی بکاپ گیری و مکان ذخیره سازی راه دور هستند. رایگان بودن UpdraftPlus، موجب محبوبیت آن در بین کاربران شده است. همانند بسیاری از افزونه های بکاپ گیری وردپرس، UpdraftPlus نیز فاقد قابلیت انجام بکاپ گیری های بلادرنگ (زمان واقعی)  از وب سایت شما می باشد. اگر شما خواستار بکاپ گیری های بلادرنگ، ذخیره سازی نامحدود هستید و همچنین، خواستار پرداخت یک سرویس ذخیره سازی شخص ثالث مانند Dropbox نیستید به شما استفاده از VaultPress را توصیه می کنیم. این چیزی است که ما در WPBeginner استفاده کرده ایم.

مطلب نهایی

بکاپ گیری به شما اجازه می دهد که در مواقع اضطراری سایت خود را بازیابی کنید. با این حال، آنها نمی توانند وب سایت شما را در برابر تهدیدهای امنیتی رایج مانند هک کردن ها، بد افزارها و غیره  محافظت کنند. در WPBeginner، ما از Sucuri برای حفاظت از سایتمان استفاده می کنیم (Sucuri به ما در مسدود کردن 450000 حمله وردپرس کمک کرده است).

شما باید از ایمن بودن سایت وردپرستان مطمئن شوید. برای تقویت امنیت وردپرس خود، دستورالعمل های راهنمای امنیتی وردپرس نهایی ما را دنبال کنید.

در نهایت، آروز می کنیم که این مقاله به شما در بکاپ گیری و بازیابی راحت تر سایت های وردپرس با استفاده از UpdraftPlus کمک نماید.

این مقاله برگرفته از آدرس زیر می باشد:

/http://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-backup-restore-your-wordpress-site-with-updraftplus

 

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید