وردپرس آموزش وردپرس

استفاده از Shortcode ها در هر کجای سایت وردپرس

Shortcode ها در زبان برنامه نویسی وب (وردپرس) به عبارت های کوتاهی گفته می شود که در محتوای خود تابعی را از دستورات PHP فراخوانی می کند. امروزه افزونه های بسیاری برای سرویس دهی آسان تر اقدام به تولید Shortcode مخصوص خود نموده و شما می توانید آنرا در هر جای برگه ها و نوشته های خود کپی کنید تا به راحتی استفاده نمایید.

 

استفاده از shortcode در هر کجای سایت وردپرس

 

حتما برای شما هم پیش آمده که قالبی را تهیه نموده اید و می خواهید افزونه مورد نظر را نه در برگه یا نوشته بلکه در صفحه اصلی یا هر جای دیگر وب سایت وردپرسی خود استفاده نمایید.

 

 

برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به افزونه مورد نظر رفته و Shortcode ایجاد شده را کپی نمایید.
  2. با استفاده از ابزار inspect element مرورگر خود مکان مورد نظر را که برای آن افزونه انتخاب نموده اید بررسی کنید (بررسی کنید افزونه را میخواهید قبل یا بعد از کدام قسمت اضافه کنید و نام آن قسمت را به خاطر داشته باشید)
  3. در پیشخوان خود به قسمت ویرایشگر رفته و بخش مورد نظر خود که میخواهید افزونه را در آن قرار دهید را پیدا کنید.
  4. از کد زیر استفاده کنید و به جای x کد کوتاه شده را که در قسمت 1 کپی نموده اید قرار دهید.
<?php echo do_shortcode("[x]"); ?>
  • توجه کنید در برخی از نسخه ها کد کوتاه به جای قرار گرفتن در دبل کوتیشن (“[x]”) در تک کوتیشن عملکرد مناسب را خواهد داشت و کافیست بدین صورت تایپ نمایید (‘[x]’)

 

بگذارید با یک مثال پیش برویم:

 

ما قالبی داریم که میخواهیم نقشه را در صفحه ی اصلی آن قرار دهیم. افزونه wp google maps را نصب نموده و بعد از انجام مراحل و ذخیره نقشه کد کوتاه نمایش داده بدین صورت خواهد بود:

[wpgmza id="1"]

در این مرحله سایت خود را در مرورگر یک بار باز میکنیم و در صفحه اصلی با فشردن راست کلیک گزینه inspect element را انتخاب میکنیم.

تصور کنید میخواهیم نقشه را در بالای فوتر و آدرس ها قرار دهیم. مشاهده میکنیم که بخش فوتر ما در تگ <footer> قرار دارد. آیدی و کلاس آن را نیز جهت اطلاع بیشتر و در صورت نیاز یادداشت میکنیم.

به پیشخوان خود مراجعه کرده و از منوی نمایش گزینه ویرایشگر را انتخاب می کنیم. کلمه footer را سرچ میکنیم (Ctrl + F) و خواهیم دید برای فوتر ما فایلی با نام footer.php وجود دارد.

فایل را باز کرده و قبل از شروع تمام کدهای فوتر این کدی را که در بالا آموزش دادیم نوشته و کد کوتاه خود را در آن قرار می دهیم. ضمن آنکه جهت نمایش بهتر، قسمت بندی و استایل دهی های ثانویه کد را در تگ <div> می گذاریم. کد نهایی بدین صورت خواهد بود:

<div>
<?php echo do_shortcode("[wpgmza id="1"]"); ?>
</div>

فایل ویرایش شده را ذخیره و تغییرات را با تازه سازی صفحه مشاهده نمایید.

 

اگر در خصوص مطلب فوق سوال و یا نکته ای را در نظر دارید با ما در یک وب در میان بگذارید.

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید