وردپرس افزونه

نحوه نمایش رویدادهای فیس بوک در سایت وردپرس (قسمت اول)

روش اول: افزودن رویدادهای فیس بوک با استفاده از صفحه پلاگین فیس بوک

این روش از پلاگین های اجتماعی فیس بوک برای افزودن رویدادهای فیس بوک شما به وردپرس استفاده می کند.  در این حالت شما نیاز خواهید داشت که فایل های تم وردپرس خود را ویرایش کنید و در صورتیکه افزودن کد بصورت دستی برایتان کار راحتی نیست به سراغ سایر روش های ارائه شده در این مقاله بروید.

ابتدا باید به صفحه پلاگین (Page Plugin)   بر روی وب سایت توسعه دهندگان فیس بوک مراجعه کنید. در قسمت URL صفحه فیس بوک، URL صفحه فیس بوک خود را وارد کنید. پلاگین صفحه فیس بوک قادر است چندین زبانه از صفحه شما که شامل زبانه (tab) رویدادها نیز می شود را به نمایش درآورد.  در قسمت زبانه ها، “events” را وارد کنید، پنجره پیش نمایش برای نمایش زبانه رویدادهای صفحه شما مجدداً بازگذاری می شود.

Page Plugin on Facebook

همچنین می توانید سایر تنظیمات همچون اندازه عکس روی جلد، عرض و ارتفاع بخش حاوی محتوا و موارد دیگر را نیز تنظیم کنید. پس از رضایت خاطر، بر روی دکمه “Get Code” کلیک کنید. یک پاپ آپ برای نمایش دو کادر حاوی کد بر روی صفحه بالا می آید.

a popup

قسمت اول کد باید به فایل “header.php” مربوط به تم، درست بعد از تگ “<body>” افزوده شود. سپس، شما باید قسمت دوم کد را کپی کنید و آن را در یک پست وردپرس، صفحه و یا یک ویدجت متنی بچسبانید. تغییرات را حتماً ذخیره کنید.

هم اکنون شما با رفتن به وب سایت خود، نمایش رویدادهای صفحه تان را توسط “Facebook Page Plugin”  خواهید دید.

page's events

روش دوم: افزودن رویدادهای فیس بوک با استفاده از یک افزونه وردپرس

این روش به شما اجازه می دهد که بدون افزودن هر گونه کدی به فایل های تم خود، رویدادهای فیس بوک را در وردپرس تان اضافه کنید.

ابتدا باید افزونه “WP Embed Facebook” را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید صفحه “Settings » Embed Facebook” را ملاقات کنید.

صفحه تنظیمات افزونه به زبانه های متعددی تقسیم شده است. زبانه “Magic Embeds” را انتخاب کنید. برای دسترسی به بخش تنظیمات فیس بوک کمی به پایین اسکرول کنید.

settings page

 

هم اکنون، باید یک “Facebook app ID” و کلیدهای رمز را وارد کنید. این کلیدها را با مراجعه به وب سایت “Facebook Developers” و ایجاد یک “new app” می توانید بدست آورید.

Facebook Developer

هم اکنون در پاپ آپی که مشاهده می کنید باید نام “app” خود وارد و یک دسته بندی را انتخاب کنید.

create a new app ID

برای ادامه بر روی دکمه “Create App ID” کلیک کنید. هم اکنون، فیس بوک “app” شما را ایجاد می کند و شما را به “app dashboard” هدایت می نماید. با کلیک بر روی لینک “settings” در منوی سمت چپ می توانید کلیدهای “app” را مشاهده کنید.

Copy Your App ID and Secret Key

پس از مراحل فوق، شما کید “app ID” و کلید رمز (“secret key”) را که در حالت مخفی هستند را مشاهده می کنید. برای کپی آن بر روی دکمه “show” کلیک کنید.

هر دو کلید را در قسمت های مربوطه در صفحه تنظیمات افزونه “WP Embed Facebook”  برای سایت وردپرس خود وارد کنید. در انتها برای ذخیره کلیه تغییرات، بر روی دکمه “Save all settings” کلیک نمایید.

در حال حاضر، شما آماده افزودن رویدادها در وردپرس هستید فقط باید صفحه یا پستی که قصد نمایش رویدادهای فیس بوک خود در آن دارید را ویرایش کنید و کد زیر را اضافه کنید:

[fb_plugin page href=”https://www.facebook.com/YourFBPage” tabs=”events”]

فراموش نکنید که حتماً باید “URL” صفحه فیس بوک خود را در کد فوق وارد نمایید.

این کد، افزونه “Facebook Page” را تنها با زبانه “Events” شما نشان خواهد داد. هم اکنون می توانید وب سایت خود را برای دیدن تغییرات مورد نظر بازدید کنید. کد فوق را به یک ویدجت متنی نیز می توان اضافه کرد. اما قبل از انجام این کار، ابتدا باید کد را برای ویدجت های سایدبار فعال کنید.

این مقاله برگرفته از آدرس اینترنتی زیر است:

http://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-display-facebook-events-on-your-wordpress-site/

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

2 دیدگاه

دیدگاهتون رو ارسال کنید