وردپرس آموزش وردپرس

رفع خطای 504gateway در وردپرس

آیا تا به حال یک خطای  504gateway در سایت وردپرسی خود داشته اید ؟ این خطا می تواند وب سایت شما را برای کاربران غیر قابل دسترسی کند. بدترین حالت این است که اگر مسئله اساسی ثابت نشود، می تواند ناپدید شود و دوباره ظاهر شود. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه خطای 504gateway در WordPress را رفع کنید.

خطای 504 gateway چیست؟

خطای زمان وقفه دروازه 504 معمولا زمانی رخ می دهد که یک سرور قادر به اتصال به یک سرور بالادست برای تکمیل درخواست نیست.
به عنوان مثال، اگر شما از یک فایروال وب سایت مانند Sucuri استفاده می کنید و قادر به اتصال به سرور وردپرس شما نیست، سپس یک خطای504gateway را مشاهده خواهید کرد.
ظاهر صفحه خطا و پیام ممکن است بسته به شرکت میزبانی وب ، پروکسی سرور یا مرورگر مورد استفاده شما متفاوت باشد. در زیر برخی از رایج ترین پیام های خطای504gateway زمانبندی هستند.

504 Gateway Timeout

HTTP 504

504 ERROR

Gateway Timeout (504)

HTTP Error 504 – Gateway Timeout

Gateway Timeout Error

در حالی که رایج ترین دلیل خطا یک سرور پروکسی است که نمی تواند به سرور بالادست دسترسی پیدا کند، همچنین می تواند توسط دیگر مسائل مربوط به پیکربندی میزبان ایجاد شود.
به این ترتیب، ببینید که چگونه به راحتی می توان خطای 504gateway را در وردپرس شناسایی و رفع نمود.

1 . صبر کنید و دوباره Load کنید

گاهی اوقات خطای زمانبندی 504gateway ممکن است به سادگی ناشی از یک مشکل موقت در سرورهای میزبانی وردپرس شما باشد. چند دقیقه صبر کنید و سپس سعی کنید مجدد وب سایت خود را Load کنید.
اگر مسئله ناپدید شود، لازم نیست هر گام دیگری را اتخاذ کنید. با این حال، اگر خطا همچنان ادامه داشته باشد یا بعد از مدتی دوباره ظاهر شود، برای رفع مشکل به ادامه مطالب توجه کنید

2 . فیلترشکن خاموش کنید

اگر از فیلترشکن برای مرور وب استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید. بعضی اوقات سرور VPN شما ممکن است قادر به پاسخ دادن از سرورمیزبان وب خود شما نباشد و این باعث   خطای 504gateway می شود .
اگر وب سایت شما دوباره ظاهر شود، این به این معنی است که سرور VPN مقصر بود. در حال حاضر اگر استفاده از VPN برای شما مهم است، پس می توانید سوییچ سرور VPN دیگری را امتحان کنید. اگر خطا را حتی بعد از تغییر سرورها مشاهده می کنید، می توانید با پشتیبانی ارائه دهنده خدمات VPN خود تماس بگیرید.

3 . فایروال وب سایت خود را خاموش نمایید

اگر شما از فایروال وب سایت سطح DNS مانند Sucuri یا coludflare استفاده می کنید ، سعی کنید فایروال را به طور موقت غیرفعال کنید. این به شما اجازه می دهد به طور مستقیم به میزبان سرور وردپرس خود متصل شوید

اگر این مسئله را رفع کند، احتمالا سرور میزبان شما آدرس IP فایروال را مسدود می کند که می تواند این مشکل را ایجاد کند. شما باید با ارائه دهنده سرویس فایروال خود تماس بگیرید تا لیستی از آدرس های IP خود را دریافت کنید، و سپس با میزبان وب خود تماس بگیرید تا فهرست آن IP ها را سفید کنید.
گاهی اوقات فایروال غیرفعال می تواند به شما نشان دهنده خطای واقعی سرور باشد.

4 . پروکسی شبکه خود را غیر فعال کنید

اگر از طریق سرور پروکسی به اینترنت متصل هستید، این سرور ممکن است قادر به دریافت پاسخ از وب سایت وردپرس شما باشد.
برای دسترسی به وب سایت خود از طریق اتصال به اینترنت دیگر، از وبسایت های اینترنتی استفاده کنید تا ببینید آیا وب سایت شما فقط برای شما یا برای همه افراد است .
اگر وب سایت فقط برای شما باشد، پس شما باید تنظیمات شبکه خود را تغییر دهید. شما می توانید با ارائه دهنده
سرویس اینترنت خود یا از یک مدیر شبکه برای حل مشکل کمک بگیرید .

5 . سرور های DNS خود را تغییر دهید

اتصال اینترنتی شما از چیزی به نام سرور DNS استفاده می کند. این سرور ها به کامپیوتر شما کمک می کند به سرور های مختلف در اینترنت متصل شوند.
اگر سرورهای DNS استفاده می کنید و قادر به اتصال به وب سایت خود نیستید ، یک خطای 504 gateway را مشاهده می کنید. ساده ترین راه برای بررسی تغییر دادن سرورهای DNS است که دستگاه شما از آن استفاده می کند.
در رایانه های ویندوز، شما می توانید آنها را در صفحه کنترل پنل »شبکه و اشتراک گذاری مرکز پیدا کنید

در رایانه های مک، شما می توانید آنها را در زیر تنظیمات »شبکه پیدا کنید . روی دکمهَAdvanced کلیک کنید و سپس برگه DNS را انتخاب کنید.

شما می توانید آدرس سرور DNS خود را به 8.8.8.8 و 8.8.4.4 تغییر دهید و تغییرات اعمال کنید.
اکنون سعی کنید از وبسایت خود بازدید کنید اگر این خطا را حل کرد. مشکل با اتصال به اینترنت شما بود و اکنون ثابت شده است.

6 . پاک کردن پایگاه داده وردپرس خود

یک پایگاه داده وردپرس فاسد ممکن است یک خطای زمانبندی 504gateway را ایجاد کند. نگران نباشید، داده های وردپرس شما احتمالا امن هستند. با این حال، پایگاه داده شما ممکن است نیاز به کمی تمیز کردن داشته باشد

این را می توان به راحتی با بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود با استفاده از phpMyAdmin یا با استفاده از یک افزونه مانند WP-Sweep انجام دهید اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای هر گونه اقدام پشتیبان تهیه کنید .

7 . پلاگین خود را غیر فعال کنید و در حالت پیش فرض قرار دهید

پلاگین ها و تم های وردپرس به احتمال زیاد موجب خطای 504gateway می شوند. با این حال، اگر یک افزونه یا موضوع درخواست های زیادی برای سرور ایجاد می کند، احتمال دارد که برخی از این درخواست ها کاهش یابد و یک خطای وقفه دروازه 504 را منجر شود.
برای آزمایش شما باید پلاگین وردپرس را از طریق FTP غیرفعال کنید

پس از آن، از وب سایت خود دیدن کنید تا ببینید آیا خطا حل شده است
در صورتی که ، یکی از پلاگین های شما این موضوع را ایجاد می کند. اکنون شما باید همه پلاگین ها را به صورت یکپارچه فعال کنید تا بتوانید خطا را دوباره تولید کنید. این به شما کمک می کند پلاگین مسئول خطا را پیدا کنید.
اگر غیرفعال کردن پلاگین ها مسئله شما را حل نکرد، پس تم وردپرس خود را بررسی کنید. شما باید تم های وردپرس خود را از طریق phpMyAdmin تغییر دهید
پس از تعویض تم خود را به تم وردپرس به طور پیش فرض، وب سایت خود را مشاهده کنید تا ببینید که خطا رفع شده یا نه.

8 . عیب یابی بیشتر

در نهایت، به عنوان آخرین راه حل، شما نیاز به پشتیبانی از ارائه دهنده میزبانی وب خود دارید. آنها ممکن است بتوانند مسئله را حل کنند یا شما را در مسیر درست قرار دهند.
ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا نحوه ی اصلاح خطای 504gateway در وردپرس را بیاموزید.

منبع:wpbeginner

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید