اخبار

۱۰ سیستم مدیریت محتوای مناسب برای ساخت پورتال سازمانی

http://up.yekweb.com/images/89-10/10-cms.gif

اکنون به دورانی رسیدیم که پدیده اینترنت روز به روز در حال رشد است و در این میان جدا از وبلاگ نویسها ، شرکت ها و سازمانها به فکر افتادن و واقعاً احساس نیاز به یک سایت رو درک میکنن. البته خیلی از این شرکت ها استفاده زیادی از سایت انجام نمیدن بهر حال یک پورتال سازمانی باید امکانات فوق العاده ای در اختیار مشتریان بدهد . در کل باید سیستم مورد استفاده این سایتها بسیار منعطف و داری هسته قوی باشد و به سادگی قابلیت افزودن مطالب و اخبار را داشته باشد، توان برقرای ارتباط با سایر سایتها (مخصوصاً بانک ها) را داشته باشد. من در این مقاله ده سیستم مدیریت محتوای مناسب رو برای ساخت چنین سایتهایی معرفی میکنم البته این سیستم ها همگی تحت پلت فرم PHP و پایگاه داده MySQL هستن و اکثریت آنها تحت لایسنس GPL منتشر میشن.

با دیدن چندین سایت سازمانی و شرکتی متوجه شدم که بیشترشون با پلت فرم NET. یا ASP.NET و با سیستم اختصاصی مدیریت میشن که این البته بسیار هزینه بردار خواهد بود و اگر بخوان تغییراتی در سیستم انجام بدن بازهم هزینه بردار و وقت گیر خواهد بود وباید حتماً برنامه نویس تغییرات را اعمال کند.

پیشنهاد من به شرکت ها استفاده از سیستمهای آزاد هست که به سادگی با افزودن پلاگین ، ماژول و کامپونت ها قابل ارتقا و توسعه خواهند بود.

در ضمن فکر نکنم کسی برای استفاده از سیستم متن باز آزاد از شما پولی بگیرد ، ولی بهرحال هزینه هایی هم باید برای توسعه وطراحی ظاهری در نظر گرفت که در کل نسبت به حالت قبل بسیاربه صرفه تر است وبسیار هزینه را پائین می آورد.

برای دیدن سیستمها به ادامه مطلب رجوع کنید.

*در این جدول در قسمت توضیحات بعضی سیستمها نوشته مامبو بیس ، در حقیقت مامبو بیس بودن یک سیستم یعنی اساس سیستم بر پایه مامبو است و هسته سیستم از قبل مامبو بوده که به شیوه دیگری تغییر داده شده و به نحوی دیگر تکمیل شده. سیستم ایرانی میترا هم جزو این دسته است که البته تغییر لایسنس داده و آزاد (مجانی) نیست.

 

سیستم

پشتیبانی فارسی

پلت فرم

پایگاه داده

لایسنس

توضیحات

Mambo

mambolearn.com

PHP

MySQL

GPL

 

 

Joomla

 

mambolearn.com

joomfa.org

joomla.ir

PHP

 

MySQL

 

GPL

این سیستم مامبو بیس است

Elxis

PHP

MySQL

GPL

این سیستم مامبو بیس است

Php nuke

Phpnuke.ir

PHP

MySQL

GPL

 

Php fusion

fusion.alaviweb.com

PHP

MySQL

AGPL

 

E107

E107.ir

PHP

MySQL

v.2 GPL

 

Xoops

Xoops.ir

PHP

MySQL

GPL

 

Zikula

Zikula.ir

PHP

MySQL, PostgreSQL, MSSQL, Oracle

GPL

 

Modexcms

PHP

MySQL

GPL

 

 

SilverStripe

 

PHP 5.2+

MySQL, Microsoft SQL Server, PostgreSQL, SQLite, Oracle

 

BSD

 

 

 

این مطلب توسط تجربه بنده در این زمینه دسته بندی میشود و ممکن است افرادی که این سیستمها رایگان را با قیمت گزافی میفروشن کمی اخم کرده و…

شاید دوستان سوال کنند که چرا از دیتالایف چیزی نوشته نشده ، در جواب این دوستان عرض کنم که سیستم دیتالایف یک سیستم نال شده است و استفاده از این سیستم برای شرکت ها کمی نامطمئن خواهد بود.

لطفاً دوستان سوال نکنند که چرا سیستمهای وردپرس و موبیل تایپ و… جزو این دسته نیستند ، زیرا این سیستمها بیشتر مناسب پورتال های شخصی (وبلاگ) میباشن ضمناً در این پست به این موضوع اشاره شد.

 

یک وب: معرفی ۳۰ افزونه ضروری و کاربردی برای وردپرس (بخش پایانی) منبع: وبلاگ رضا آنلاین

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

3 دیدگاه

دیدگاهتون رو ارسال کنید