وردپرس آموزش وردپرس

نحوه Cloneیک سایت وردپرس در 7مرحله آسان

به طور کلی، cloning یک عمل غیر اخلاقی است. با این حال، هنگامی که شما در مورد ساخت یک وب سایت وردپرس تکراری فکر می کنید، دنیایی کاملا جدید از امکانات کاملا اخلاقی می تواند برای کسب و کار شما باز شود. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی می توانید یک سایت وردپرس را در 7 مرحله آسان clone کنید.

Cloning چسیت ؟ و چرا از آن استفاده می کنند؟

ایده cloning سایت وردپرس ساده است: یک کپی یا تکراری دقیق از یک سایت وردپرس و آن را به سایت دیگری اعمال کنید.
شما ممکن است تعجب کنید، دلایل خوبی برای انجام این کار وجود دارد؟ کاملا!
یک سناریو عملی است که شما در حال حرکت یک سایت وردپرس به یک میزبان وب جدید و یا یک نام دامنه جدید cloning سایت شما ساعت ها کار را ذخیره می کند.
استفاده دیگر ممکن است هنگام ایجاد یک سایت برای یک مشتری در سرور محلی شما باشد. هنگامی که پروژه انجام می شود، می توانید سایت وردپرس را تکرار کنید و آن را به سرور زنده ی مشتری خود انتقال دهید.
در نهایت، شما می توانید یک سایت وردپرس زنده را به سرور محلی خود برای تست و توسعه اهداف clone کنید .
در اینجا یک راهنمای 7 مرحله ای در مورد چگونگی cloning یک وب سایت وردپرس را برایتان شرح می دهیم

1 . cloning وردپرس با استفاده از پلاگین تکثیر

برای این مقاله، ما از پلاگین Duplicator استفاده خواهیم کرد. این افزونه قدرتمند وردپرس و پلاگین مهاجرت برای مبتدیان و حرفه ای ها به طور یکسان ساخته شده است.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین Duplicator را نصب و فعال کنید.

2. ایجاد پشتیبان وردپرس با استفاده Duplicator

Duplicator اجازه می دهد تا سایت وردپرس خود را با ایجاد یک پشتیبان و سپس باز کردن آن در یک مکان جدید، clone کنید.
بیایید پیش برویم و یک بسته پشتیبان وردپرس ایجاد کنیم
اول، شما باید از صفحه Copier »Packages بازدید کنید و روی دکمه« create new »در بالای صفحه کلیک کنید.

برای ادامه کار روی دکمه Next کلیک کنید

Duplicator در حال حاضر وب سایت شما را چک خواهد کرد تا بررسی کند که آیا همه چیز برای اجرای افزونه وجود دارد. اگر پلاگین مشکلی را پیدا کند، در اینجا یک هشدار را خواهید دید

اگر همه چیز به خوبی مشخص شده باشد، می توانید بر روی دکمه “create” کلیک کنید تا ادامه یابد Duplicator. اکنون پایگاه داده وردپرس خود، تصاویر، قالب ها، پلاگین ها و تمام فایل های دیگر را در یک بسته ی قابل دانلود پشتیبان تهیه می کند.

3. آماده شدن برای clone سایت وردپرس خود

هنگامی که Duplicator فرایند پشتیبان را به اتمام رسانده است، یک لینک برای بارگیری آرشیو که حاوی فایل پشتیبان و یک اسکریپت نصب است، خواهید دید.

برای بارگیری هر دو فایل به کامپیوتر خود، باید روی لینک «one-click Download » کلیک کنید.
هر دو این فایل ها بسیار مهم هستند تا سایت وردپرس خود را در محل جدید به درستی clone کنید

4. بایگانی Upload و نصب در محل جدید

اکنون که نسخه پشتیبان کامل سایت خود را همراه با فایل نصب کننده نسخه تکثیر می کنید، گام بعدی این است که آنها را به مکان جدید آپلود کنید.
این مکان جدید می تواند یک وب سایت زنده یا یک سایت در سرور محلی شما باشد. اگر این یک سایت در سرور محلی شما باشد، باید فقط کپی و قرار دادن فایل ها را به زیر پوشه در htdocs خود یا پوشه www مانند این:

 

C: \ wamp \ www \ mynewsite \

اگر این یک سایت زنده در یک میزبان وب متفاوت است ، پس شما باید این فایل ها را به پوشه ریشه با استفاده از یک سرویس دهنده FTP آپلود کنید .

بدون توجه به کپی کردن فایل ها، لازم است اطمینان حاصل کنید که پوشه کاملا خالی است و هیچ فایل یا پوشه دیگری در آن وجود ندارد به جز فایل installer.php و فایل زیپ پشتیبان شما.


5. اجرای import Script

اکنون که همه فایل های شما در محل قرار دارند، شما باید اسکریپت نصب کننده Duplicator را اجرا کنید.
به سادگی وب سایت جدید را در یک مرورگر وب ببینید و adder.php را در انتهای URL اضافه کنید.

http://example.com/installer.php

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود یا آدرس محلی سایت جدید خود جایگزین کنید.
حالا شما اسکریپت نصب کننده Duplicator را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. این به طور خودکار فایل های پشتیبان و تنظیمات پیکربندی اولیه را جستجو می کند. اگر همه چیز خوب به نظر رسید ، به جلو بروید و چک لیست شرایط و اطلاعیه ها را بررسی کنید. پس از آن، می توانید روی دکمه next برای ادامه کلیک کنید.

در صفحه بعد، Duplicator از شما می خواهد که اطلاعات مربوط به پایگاه داده را وارد کنید . این پایگاه داده ای است که می خواهید برای سایت جدید وردپرس خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که بر روی دکمه ‘Test Database’ کلیک کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات پایگاه داده ای که وارد کرده اید درست است.
بعد از آن روی دکمه next برای ادامه کلیک کنید.
Duplicator در حال حاضر پایگاه داده و فایل های خود را وارد کنید. بعد از آن از شما می خواهید تنظیمات سایت جدید را به روز کنید.

Duplicator به طور خودکار تغییرات را شناسایی می کند و فیلدهای URL، Path و Title را برای شما پر می کند. شما فقط می توانید روی دکمه Next کلیک کنید تا ادامه یابد.
Duplicator اکنون نصب را به پایان خواهد برد و دکمه ورود به سیستم را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن، شما را به منطقه مدیریت وردپرس سایت جدید کلاینت می برد.

6. تست سایت clone شده خود

اکنون می توانید پیش بروید و سایت WordPress خود را آزمایش کنید. ما توصیه می کنیم هر دو قسمت مدیریت و پایان وب سایت خود را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام داده های شما وجود دارد و وب سایت به همان شیوه کار می کند.

7. حذف فایل های موقت

هنگامی که شما راضی هستید که همه چیز به درستی وارد شده است، می توانید پیش بروید و فایل های نصب شده ایجاد شده توسط پلاگین Duplicator را حذف کنید.
در سایت وردپرس کلاینت خود را، به Duplicator » صفحه ابزار بروید و سپس روی« حذف فایلهای نصب »کلیک کنید.

این به این معنی است که شما با موفقیت یک سایت وردپرس را کلاینت کرده اید.
نکات نهایی
همانطور که می بینید، clone یک سایت وردپرس تا زمانی که وب سایت خود را تکرار نکنید خیلی سخت نیست. اگر میخواهید سایت وردپرس شخص دیگری را کپی کنید، در غیر این صورت مجوز صریح کتبی آن را غیرفعال کنید.
روشهای دیگری برای clone یک سایت وردپرس مانند انجام آن به صورت دستی وجود دارد که حتی دسترسی مدیر به وردپرس را ندارد، اما ما اعتقاد داریم هیچ مزایایی برای آن وجود ندارد، مگر اینکه با یک وبسایت واقعا بزرگ برخورد کنید.
ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند به راحتی سایت وردپرس خود را clone کنید.

منبع:wpbeginner

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید