وردپرس پوسته وردپرس

قالب وردپرس شرکتی Corporate Key

در این قسمت با معرفی، فارسی و ترجمه شده قالب Corporate Key در خدمت شما هستیم. تیم تخصصی فارسی سازی و ترجمه قالب یک وب پس از گذشت 48 ساعت از معرفی قالب در تاریخ 10 آوریل 2017 میلادی آن را به صورت رایگان در اختیار شما دوستان قرار می دهد.
این قالب با طراحی One page و مدرن خود مناسب بسیاری از کاربردهای شما دوستان می باشد. از ویژگی های مهم این قالب می توان به طراحی واکنش گرا، گرافیک زیبا، امکانات صفحه بندی، ویژگی های قابل شخصی سازی بسیار زیاد آن اشاره کرد.

corporate-screenshot

اما مهم ترین ویژگی قالب مذکور که در دنیای این روزهای وردپرس بسیار به چشم می خورد امکان انتخاب و چیدمان ماژول های متنوع در قالب ابزارک هایی است که در اختیار شما قرار دارد. به کمک همین ویژگی ساده دیگر در چارچوب کلی قالب محصور نیستید و می توانید طرح های متنوعی را به قالب خود ببخشید.
این قالب توسط شرکت Axle Theme ساخته شده و در دو نسخه رایگان و حرفه ای در اختیار کاربران قرار داده شده اما تفاوت های این دو نسخه آن چنان کم است که به راحتی می توان از نسخه رایگان به جای نسخه حرفه ای آن استفاده نمود.

با مراحل نصب کامل قالب و دانلود رایگان نسخه فارسی و ترجمه شده آن همراه ما باشید. ابتدا بگذارید نگاهی به دمو نسخه اصلی (انگلیسی) قالب و نسخه فارسی آن داشته باشیم.

مشاهده دمو انگلیسی قالب

پیش نمایش نسخه فارسی و ترجمه شده قالب

دانلود رایگان نسخه فارسی و ترجمه شده قالب

*همانند همیشه ما از فونت یکان جهت نمایش بهتر متن های فارسی در قالب استفاده نموده ایم.

نکته: شاید برای برخی از شما دوستان هنگام نمایش فارسی قالب این موضوع پیش بیاید که حرف ابتدایی عناوین که با رنگ نارنجی از سایر بخش های کلمه جدا می شوند خصوصا در نسخه فارسی از لحاظ گرافیکی چندان جذاب نباشد (به تصویر زیر دقت کنید) اما برای مورد ذکر شده برای شما در طی آموزش مراحل نصب راه حل آن را ذکر می کنیم تا بتوانید از رنگ های دلخواه خود در جاهای مختلف قالب استفاده کنید.

corporate-diffrent-color

مراحل نصب و آماده سازی قالب:

ابتدا قالب را دانلود، در قسمت نمایش>پوسته ها آن را بارگذاری، نصب و فعال نمایید.

به قسمت برگه ها>افزودن برگه رفته و 2 برگه با نام های خانه و بلاگ برای خود ایجاد نمایید.

corporate-home

اکنون به قسمت تنظیمات>خواندن مراجعه کرده و برگه هایی که در مرحله قبل ساختید را بعنوان برگه یکتا انتخاب کنید.

corporate-static-page

در این مرحله به قسمت نمایش>سفارشی سازی رفته و گزینه  Theme option سپس Layout option را انتخاب کنید. Global layout را روی Left sidebar تنظیم کنید.

corporate-leftsidebar

برای ایجاد اسلایدرهای سایت به قسمت برگه ها>افزودن برگه مراجعه کنید. برگه ای بسازید با عنوان و متن دلخواه و برای آن تصویر شاخصی با سایز مناسب انتخاب کنید.

corporate-slider-page

به قسمت نمایش>سفارشی سازی مراجعه کرده و در بخش Featured slider، گزینه Slider type را انتخاب کنید.
گزینه Enable slider on را روی Static front page تنظیم کنید و در پایین همان بخش برگه هایی که برای اسلایدر های خود ایجاد کردید را انتخاب نمایید.

corporate-slider-option

حال نوبت به تنظیم سایر بخش های قالب می رسد که در قسمت نمایش>ابزارک ها تنظیم می شوند. اما قبل از آن باید با ساختار کلی قالب آشنا شوید. به تصویر زیر دقت کنید تا تمام بخش های مشخص شده از بالا به پایین را بررسی کنیم.

corporate-parts

  1. slider
  2. CK: Service
  3. CK: Latest News
  4. CK: Call To Action
  5. CK: Featured Page
  6. CK: Latest News
  7. Footer

برای ایجاد هر از موارد بالا (موارد 2 تا 6) به قسمت نمایش>ابزارک ها مراجعه کرده و ابزارک های موجود در سمت راست تصویر را به بخش Front Page Widget Area منتقل کنید. این درست همان بخشی است که شما می توانید به دلخواه خود موارد را تنظیم نمایید اما برای رسیدن به تصویر دمو موارد بالا را به همان ترتیب ذکر شده در بالا و طبق تصویر زیر قرار دهید.

corporate-widget

مورد شماره 7 یا همان Footer را هم طبق مرحله قبل ایجاد می کنیم اما این بار از ابزارک های متفاوتی استفاده می کنیم.

اما قبل از ایجاد فوتر طبق تصویر دمو ابتدا باید فهرست شبکه های اجتماعی را ایجاد نماییم تا از آن در فوتر استفاده نماییم.

به قسمت نمایش>فهرست ها رفته و فهرستی با نام دلخواه برای خود ایجاد نمایید. از قسمت پیوندهای دلخواه نام شبکه های اجتماعی و لینک صحیح آنها را وارد نمایید و گزینه افزودن به فهرست را بزنید. (دقت کنید نام ها و لینک ها به درستی وارد شوند در غیر این صورت فهرست قادر به نمایش آیکون آن شبکه اجتماعی نخواهد بود). در بخش نمایش موقعیت نیز گزینه Social Menu را انتخاب کنید.

فهرست بالای صفحه اصلی نیز به همین شکل ایجاد می شود اما در بخش نمایش موقعیت گزینه Primary Menu برای آن انتخاب می شود.

corporate-menu

دوباره به قسمت نمایش>ابزارک ها بازگشته و این بار ابزارک های مناسب دلخواه را برای فوتر ها انتخاب کنید. ابزارک فهرست شبکه های اجتماعی که ایجاد کردید CK: Social نام دارد.

corporate-footer

ما تا این جا بخش های مختلف قالب را ایجاد کرده ایم. مراحل بعدی کار به نحوه تغذیه محتوای این بخش ها اختصاص دارد. شما باید این قدرت تشخیص را داشته باشید که ببینید هر کدام از ابزارک هایی که در بالا ایجاد کردید از نوشته ها یا برگه ها محتوای خود را دریافت میکنند.
در نهایت باید این نکته را ذکر کرد که هر ابزارکی که در بالا ایجاد کردید را می توانید به دلخواه خود تنظیم نمایید.

قسمت CK:Services و CK: Featured Page از برگه ها محتوای خود را دریافت می کنند. بنابراین نیاز دارید برای نمایش این محتواها برگه هایی را ایجاد نمایید.

*قسمت CK: Services برای هر Block یک آیکون در نظر می گیرد که میتوانید با مراجعه به این لینک و انتخاب نوع آیکون دلخواه بعنوان مثال fa-location-arrow آیکون نمایش فلش را انتخاب کنید. این آیکون ها از مجموعه قدرتمند Font Awesome تغذیه می شوند که آشنایی با کارکرد آن را در حوزه وب به شما اکیداً توصیه می کنیم. (منظور از آیکون ها جهت نمایش تصویر زیر می باشد)

corporate-icon

قسمت CK:Latest News از نوشته های شما تغذیه می شوند بنابراین شما می بایست با مراجعه به بخش نوشته ها>افزودن نوشته نسبت به این امر اقدام کنید. انتخاب تصویر شاخص، عنوان و متن برای نمایش بهتر نوشته ها الزامی است.

قسمت CK:Call To Action بخشی تحت عنوان Background Image دارد که می توانید تصویر پس زمینه این قسمت را در آن جا آپلود نمایید. اما پس از آپلود مشاهده خواهید کرد که تصاویر به صورت کوچک و شطرنجی نمایش داده می شوند. برای رفع این مشکل به این مقاله مراجعه فرمایید و گزینه Image Default Size را روی Full-size تنظیم نمایید.

در نهایت ما از تنظیماتی در بخش ابزارک های قالب اعمال کردیم تصویری آماده نمودیم تا درک بهتری از تنظیمات این بخش برای شما ایجاد کند. (تنظیمات این بخش به صورت کاملا دلخواه می تواند تغییر کند)

corporate-widgetparts

توضیحات تکمیلی:
تیم تخصصی فارسی سازی و ترجمه قالب یک وب با رعایت اصل حق کپی رایت ملزم به ارائه قالب به صورت اورجینال می باشد. در ابتدای این مقاله هم ذکر کردیم که شروع شدن حرف ابتدایی عناوین سایت با رنگ نارنجی شاید در زبان هایی مثل فارسی از لحاظ گرافیکی برای برخی دلنشین نباشد. لذا برای حل این مشکل از روش زیر استفاده نمایید.

به قسمت نمایش>ویرایشگر رفته و در قسمت سمت چپ فایل شیوه نامه (Style.css) را انتخاب کنید. با فشردن کلید crtl+f کلمه first-letter را در بین خطوط کد جستجو کنید کنید.

کد این خطوط معمولا به صورت زیر هستند:

#main-slider h3::first-letter
{
color: #f0632b;
display: block;
}

کد رنگ استفاده شده در جلوی عبارت Color را به دلخواه خود تغییر دهید. بعنوان مثال رنگ سفید به صورت fff# می باشد.

 

اگر در تمامی مراحل نصب و یا آماده سازی قالب سوال و یا مشکلی داشتید حتما آن را با ما در یک وب در میان بگذارید.

درباره نویسنده

یک وب

یک‌وب ، تنها یک وب نیست

دیدگاهتون رو ارسال کنید